Správa železnic s plánováním nové trasy rychlého železničního spojení přes území našich obcí rozhodně neotálí. Během listopadu by mělo být vypsáno výběrové řízení na projektanta, v polovině příštího roku by pak měla být podepsána smlouva a během roku 2026 by již měl být zpracován 1. koncept technického řešení, a dokonce podání dokumentace k EIA (Posuzování vlivů na životní prostředí), na což navazují další kroky vedoucí k získání povolení stavby.
Situaci může významně ovlivnit podání připomínek a podnětů do pocitové mapy od nás všech dotčených občanů, kterým výstavba jakýmkoliv způsobem může ovlivnit život. Ať už jsme dotčeni plánovaným vedením trasy, záborem veřejných nebo přírodních lokalit, záborem orné zemědělské půdy či jen problémy vzniklými v souvislosti s obrovskou stavbou.
Naše místní znalosti a osobní poznatky z území jsou pro významným zdrojem informací, které by měly být zohledněny již při projektování. S našimi podněty budou pracovat projektanti, krajináři a další odborníci tak, aby projekt vysokorychlostní železniční trati citlivě zasadili do krajiny, zachovali co nejvíce hodnotných míst a vytvořili i několik nových.
Pocitovou mapu najdete zde: https://www.pocitovemapy.cz/vrt-roudnice-usti/
Jak pracovat s pocitovou mapou?
Termín podání připomínek a podnětů je jen do 31.12.2024, takže mnoho času skutečně nezbývá!
Za Vaši spolupráci s námi Vám velmi děkujeme.
V přiložených materiálech naleznete odhad časového harmonogramu plánu výstavby, rozšířený prostor přírodovědného průzkumu a uvažovaný posun trati u Zahořany (zelená „šmouha“).